پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی داروسازی

۱ بازديد
صنایع داروسازی، بخشی از صنایع شیمیایی می باشند. صنایع داروسازی در زمینه محصولات تولیدی، فرآیندهای تولید، کیفیت و کمیت آب مصرفی و فاضلاب تولیدی تنوع بسیاری دارند. به این دلیل جهت تصفیه فاضلاب صنعت داروسازی باید نوع داروی تولیدی و عناصر و مواد شیمیایی به کار رفته در آن را به خوبی بشناسیم.

آلاینده های موجود در فاضلاب صنعتی شامل: مواد هورمونی، مکمل‌های غذایی و دارویی، آنتی بیوتیک‌ها، مسکن‌ها، واکسن‌ها، ویتامین‌ها، مواد ضدعفونی کننده و مواد شیمیایی و سمی هستند که دفع آن ها در طبیعت بدون تصفیه خطرات بسیار زیادی برای محیط زیست به همراه دارد.
تصفیه فاضلاب صنعت دارویی نیز به این علت که معمولا آلاینده‌های موجود در این نوع فاضلاب محلول است، به تصفیه فیزیکی نیازی ندارد. موضوع مهم در تصفیه این نوع فاضلاب این است که باید COD و BOD موجود در آن ها کاهش یابد.

در مرحله تصفیه شیمیایی نیز از مراحل خنثی سازی، انعقاد و لخته سازی، پراکسید هیدروژن، تنظیم PH برای شکستن ترکیبات سمی و غیرفعال سازی استفاده می‌شود.

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب: به علت وجود مقادیر زیادی از مواد آلی و آلاینده‌های پساب دارویی، این نوع فاضلاب را تنها به روش هوازی نمی‌توان تصفیه کرد. بلکه برای تصفیه بیولوژیکی فاضلاب باید در این مرحله به صورت ترکیبی از روش‌های هوازی و بی‌هوازی استفاده کرد.

تصفیه فاضلاب صنعتی به روش اکسیداسیون شیمیایی پیشرفته: فاضلاب‌های دارویی معمولا دارای غلظت‌ بالای مواد شیمیایی و مواد سمی می باشند. به همین دلیل باید از روش اکسیداسیون پیشرفته که دارای قدرت تخریب بالایی است استفاده کرد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.